Basketligorna gör digital satsning

SVENSKA:

Svenska Basketligan Herr och Superettan Herr genomför nu en digital satsning för att skapa nya förutsättningar att möta fansen och dela basketupplevelsen ännu bredare genom ett nytt samarbete med Sportality.

Sportalitys plattform kommer att samla både ligorna och klubbarna i samma weblösning för att stärka varumärken, skapa synergier i digtal utveckling för klubbarna och dela innehåll över hela nätverket för att ge fansen mer relevant innehåll och möjligheter att konsumera basket.

- Vi är väldigt stolta över att få vara med och leda Basketligornas digitala transformation. Vår plattform ger både klubbarna och ligorna nya möjligheter att skapa tillväxt. Fler fans, bättre affärer och kraft att återinvestera i sporten långsiktigt säger Linus Carlholt, Head of Partnership på Sportality

För att läsa genom hela pressmeddelandet, klicka på nedladdningsknappen direkt nedan.

För pressförfrågningar, kontakta David Lassing, VD för Sportality på 070 513 74 32.

Basket-pressrelease.jpg
Previous
Previous

Swedish Basketball Leagues commit to realising a digital transformation